poniedziałek, 27 lutego 2017

Drapak

Witajcie Kochani po długiej przerwie w trakcie, której Misiek doczekał się upragnionego drapaka :D




 Jak wiadomo drapak dla kota to nie mały wydatek. Bardzo łatwo wykonać taki w domu za mniejszą kwotę.
Potrzebne będą:
- płyta pilśniowa (u mnie 27cm x 33cm)
- drewniany kołek (średnica 6,5cm, wysokość 60cm)
- sznurek snopowiązałkowy
- 2 śruby
- 3 gwoździe
- materiał + taker/ farby + pędzle
- piłeczka

Wykonanie:
1. Do płyty pilśniowej za pomocą wkrętarki i dwóch śrub przymocowujemy kołek.
2. Drewniany kołek bardzo mocno i ściśle owijamy sznurkiem. Na samym początku wbijamy gwóźdź i nakładamy na niego pętelkę z danego sznurka, owijamy  i kończymy w ten sam sposób :)

3. Na płaskiej górze kołka wbijamy trzeci gwóźdź na którym zawieszamy sznurek z piłeczką (u mnie sznurek zwinięty jest w prosty łańcuch szydełkowy zakończony przebitą piłką umieszczoną w niezawiniętej części, aby można było regulować jej wysokość. Na końcu sznurka ponownie łańcuszek zakończony pętelką).




4. Według upodobania podstawę drapaka można pomalować farbą lub tak jak ja owinąć materiałem i przybić takerem (u mnie poszewka na poduszkę ze świąt -> TUTAJ).

Wykonanie tego drapaka z pomocą rodziców zajęło mi ok 1,5h. Powodzenia w wykonaniu i zapraszamy na naszego instagrama <3 Miau

1 komentarz: